Zamiast hejtować zyskaj przyjaciela

Pewnie większość z Was spotkała się już z przynajmniej kilkoma hejtami na swój temat bądź witryny,którą prowadzicie w internecie.Niestety na świecie są osoby,którę lubię zasmucać bądź obrażać inne sposoby wykorzystując internet.Dlatego Disney Polska wraz z Fundacją Dzieci Niczyje postanowił zrobić kampanię przeciw tzw.hejterom.Jeżeli wy kiedyś hejtowaliście bądź nadal to robicie to może to powstrzyma Was od tego.Zapraszam każdego czytelnika gdyż temat jest ważny!



        Hejterstwo to najprościej mówiąc obrażanie i krytykowanie drugiej osoby poprzez internet.

Oczywiście Disney stara się jak najbardziej rozprzestrzenić kampanie,aby jak najwięcej osób przyłączało się i walczyło z tym sposobem cyberprzemocy dlatego stworzył też stronę,na której możemy się dowiedzieć wszystkiego o owej kampanii.Oczywiście podaję Wam tą stronę addfriend.disney.pl


Niebawem zostanie zorganizowany również konkurs.A na stronie znajdziecie także tekst specjalnie dla rodziców oraz nauczycieli oraz tekst na temat zasad antyhejtowych.Zobaczcie co Disney napisał o tej kampanii:



Disney aktywnie uczestniczy w sieci oraz angażuje w różne działania swoich odbiorców. Temat
hejterstwa jest jednym z największych, a jednocześnie najbardziej marginalizowanych problemów młodych ludzi w Internecie. Kampania „Dodaj znajomego” powstała, aby uświadomić młodzieży negatywne skutki hejterstwa i zachęcić do przeciwstawienia się niewłaściwym zrachowaniom w sieci.

Hejtowanie to jeden, choć niejedyny, objaw cyberprzemocy. Z badań przeprowadzonych przez Fundację Dzieci Niczyje – w ramach projektu EU NET ADB (Włodarczyk, 2013) – wynika, że 40% młodych ludzi w wieku 14–17 lat spotkało się w internecie z przejawami mowy nienawiści w formie obraźliwych komentarzy czy dyskusji na forach. W grupie wiekowej 16–17 lat odsetek ten wynosił 45%. 

W ramach kampanii społecznej “Dodaj znajomego” Disney kieruje swój przekaz zarówno do hejterów, jak i hejtowanych. W spocie telewizyjnym emitowanym na kanałach Disneya opowiada historię dwojga sympatycznych nastolatków, którzy biorą udział w zaaranżowanym castingu. Nie wiedzą o tym, że scenariusze, które mają przeczytać powstały na bazie ich internetowej dyskusji...

Kampania w telewizji wsparta jest działaniami w szkołach, w których dzieci analizują zachowania bohaterów reklamy i uczą się, jak powinny zachowywać się w sieci. Całej akcji towarzyszy konkurs z nagrodami na przygotowanie słów piosenki pt. #dodajprzyjaciela, o tym jak zamienić 
hejterów w kumpli.

Partnerem akcji jest Fundacja Dzieci Niczyje.

Weźmiecie udział w kampanii?


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla nas zachętą do dalszego pisania

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka